vandring i varberg

Jag klarade 7 timmar i varberg med tjejerna. Sen sa det stopp! Jag är ingen tältmänniska helt enkelt. Tänker berätta om dagen i varberg så nu ska ni får höra.

Träffade tjejerna på öresundståget mot varberg, det tog inte så jätte långtid att åka, vilket var skönt eftersom att vi fick stå hela resan. När vi kom fram till Varberg stationen skulle vi åka till gratiscampingen vi skulle sova på. Men alla bussar mot Wheels & Wings var inställda idag. Så vi fick välja mellan att gå i 40 minuter eller att åka taxi. Vi valde självklart taxi så att vi slapp bära på all packning

När vi var framme vid Wheels & Wings så träffade vi några killar som Malin kände, de tog våra packning i deras epor. Så gick vi tillbaka hela vägen vi hade åkt med taxi innan. Det var dags för käk, vi gick och vi gick. Kändes som man aldrig kom fram. Man hörde att alla tyckte att det var jobbigt att gå, det var vamt, ont i fötterna, långt att gå, hittade inte killarna med våran packing och alla cyklister som plingade på oss hela tidebn. vi gick i vägen!

Sen hittade vi de och vi åt pizza, sen så var det dags  att dra dit där malins kompisar hade sovit dagen innan, på en fotbollsplan. Det blev aldrig gratiscampingen som var planerad. Så killarna åkte med våran packing igen, vilket var väldigt skönt. annars vet jag inte vad jag hade gjort?! Vi mötte de vid donken, det var en bra bit dit. efter en stund gick vi till platsen som vi skulle sova på, en sjumanna fotbollsplan där vi inte fick sova på, en tant som borde i området sa att det var parkmark. så vi hade ingen stans att sova sen i alla fall.

Jag kände att jag var inte alls taggad på detta, ingen stans att sova, inget var riktigt som planerat. Så jag bestämde mig för att åka hem, min pappa och min syster åkte dit och hämtade mig vid donken. Nu värker mina fötter och jag är trött efter att gående idag. Men jag följde med i alla fall, vilket jag inte tänkte göra först.

Men tjejer, det var kul att träffa er! hoppas att ni får en bra helg utan gnällsandra :)




Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks () 2010-07-16 @ 21:38:44

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback