En kall Dags make up.

Igår träffade jag Alexandra efterskolan, gick hem till henne direkt och tog det lungt under tiden hon duschade. Efter det stack vi hem till mig så skulle jag göra en av mina läxor på henne.Jag gjorde den dags make up
Jag tänkte berätta lite hur jag gjorde om ni själva vill göra;)
1: smörjde in hennes ansikte med ansiktskräm
2: när det har tortkat tar du neutraliserng,make up store för att ta bort blått under ögonen, rött runt näsan och röda finnar.
3: Make up store Foundation med nyansen naturel. ta ända till hårfästet och låt det inte bli några ränder. Ta även ända in till ögonfrans raden.
4: ta puder så du inte blir glansig i ansiktet
5: ta en ögonskugga som inte blir allt för mörk för ögonbrynen.
6: Mjukdroppskugga-Blanda råsa och lite brunögonskugga och måla globe " benet under ögonbrynet" för om du bara tar Foundation och puder så tar du bort dina egna skuggor.
7: Gör en mjuktunndroppskugga under ögonen som jobbat ihop sig med Globe - ta lika dana färger!
8: Gör en övrerskugga på överdelen av ögats fransad. utifrån-in, "halva ögat"
9: Det sista du gör med med droppskuggorna är att göra en tunndroppskugga underögats fransar. lika dant som överskuggan
10: Ta samma nyan som du har gjort på ögonskuggorn a till rouge, känn efter vart ditt kindben är. ta där och lite under.
11: om du har möjligheten blanda till en fin färg till dina läppar.


Jag ska göra en varm dags make up på alexandra någon dag. då får ne se skillnaden på färger:)


Jag har precis kommit hem ifrån pappas jobb, har jobbat lite extra med, Evelina,Emma,Emma, Emma och Josefine. Rätt okej arbetsdag!
ska snart hoppa in i duschen och sen börjar göra mig iordning inför kvällen, ska på bio med snygga Jenny! Vi ska se Flickan som lekte med elden.
SPÄNNANDE!:D

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks () 2009-09-19 @ 13:56:21

Kommentarer

Postat av: Thilda

Sminket blev jättefint ju, tänk om jag kunde sminka sådär ._. Du får lära mig nån gång! haha

2009-09-20 @ 09:06:09
URL: http://thildazimmergren.devote.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback