A walk to remember

Efter att jag hade pluggat ett bra tag så tog jag med mig en underbar film som jag såg igår som jag sa till alexandra att vi måste se! Det var A Walk To Remember. en gammal film som jag aldrig har sett om jag ska vara ärlig. ändå är det från 2002. Men om ni inte har sett den så måste vi faktist ta och göra det! 

Den handlar om Landon som är skolans populäraste kille som bli kär i en tjej som heter Jimmie. De har gått i samma skola och sånt under sin barndom. Men Pågrund av att Landon har misskött sig så måste han gå i skolan på helgen och lära ute till andra elever och vara med i dramagruppen. Där går Jimmie. Han får hjälp av Jimmie till pjästen. Hon ber honom att hon inte ska bli kär i honom. Men det gör han.. Han förändras och blir en bra människa om man jämör hur han var innan när han umgicks med sina gamla kompisar.  Men sen så får Jimmie cancer!! 
Jimmie har en lista som hon ska göra klart innan hennes tid är över, Landom hjälper henne och uppfyller hennes mieakel.



Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks () 2010-04-20 @ 18:58:14

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback