sminkning på emelie

Efter stan följde Emelie med mig hem. Hon ville att jag skulle sminka henne innan hon skulle på fest ikväll, klart att man ställer uppp när sminkboxen är hemma! Meningen var att jag skulle fixa hennes hår med. Men det blev bara en enkel inbakad fläta och plattat hår:)


Om ni vill veta färger och hur jag gjorde sminkningen så kommer de här nedanför:
  

1: Lägg cover all mix "neutralisering" som täcker röda och blå fläckar. tex finnar och blått under ögonen.

2: Lägg en foundation som passar dig. Jag använde make up stores foundation Vanilla och blandade lite med cream.

3: Lägg puder över så att du inte får så glansig hud. Jag använde Krulans puder! super bra!

4: Välj de skuggor som passar dig och din ögonfärg. Jag använde en silvrig skugga och en skugga från Make up store som heter Velvet.

5: Där efter gör du en fransmakering med en svart ögonskugga, för att göra så att ögonfransarna ser fylligare ut! Ja målade en fransmakering över hela ögonlocket. Om man gör runt hela ögat, alltså under med så kan det förminksa. Om man vi ha större, lägg halva. men tunna ut det i kanterna så att det inte blir makerat Jag använde kryolans.

6: Eftersom att man lägger foundation över ögonbrynen så fyll i det med ögonskuggar med en sneskuren pensel. Man kan även använda kajal. Det är snyggast om man inte får för makerade ögonbryn, speciellt om man är ljushårig. Jag använde  ljusbrun ögonskugga från kryolan.

7: lägg i en fin beahglig rouge. Om den blir för makerad, tunna ut den i kanterna så att det inte blir som en stor linje på kinden. om du har en smalt ansikte är det snyggast om du lägger rouge på kindäpplerna, om du har lite rundare ansikte lägg på kindbenen. de gör att ansiktet ser smalare ut!

8:Ett Fint läppglans sitter inte fel. Jag använde ett ljusråsa läppglas från make up store som heter LipGloss Fab. Riktigt fin färg!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks () 2010-04-03 @ 23:40:30

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback