Härlig dag på Gårda Klippet!

Praktiken var fantastiskt rolig idag! idag kom en tjej som håller på med färg teknik. Riktigt intressant! Åsa hade en hade en kund som modell. De provade en brun nyans på en skosam hårfärg. Jag minns inte riktigt var produkterna hette, de pratade "frisör språk" med varandra : Om hon hade var tljusare hade vi kunnat ta en 9 istället för en 10" Ah ni försår? inte så lätt att hänga med då. Men De använda en produkt som gjorde att det blev samma nyans i hela håret efter färgning om man hade utväxt. De tog bort pingmenterna och oxidanterna. Resultatet blev riktigt fint.

Sen så ville Frida, som höll i färgtekninken testa på mig. Så jag ställde självklart upp. hon färgade min utväxt så att mitt hår ser naturligt ut. Jar brukar alltid använda en mössa när man gör slingor, då kommer man inte åt i nackhåret. men nu fixade Frida det med att använda denna skosamma färgen som varken är dålig för håret eller sliter. Blev lite rädd först när utväxten var blå. men när man sköljde ut det blev det ljus och fint!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks () 2010-05-26 @ 18:26:44

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback